tisdag 14 maj 2013

Harrys hemlighet!

Inatt sov Sam 4 timmar och 45 minuter i sträck. Bara sådär, inga konstigheter! Haha vi tror typ inte att det är sant. Men nog om det för annars blir det jinxat!
Idag hade vi 8-månadersbesök på bvc, lagom kul. Fastän Sam gått upp jättefint i vikt och nu ligger på medelkurvan på både längd och vikt fick jag höra att jag ger honom för lite och för dålig mat och att jag ammar för mycket. Vi har ju varit lite sjuka och då var det i princip bara amning som dög och efter det har vi haft två kräsna veckor då mat inte varit särskilt intressant.
Bvc-sjuksköterskan tyckte att jag skulle vända det här mönstret genom att begränsa amningen kraftigt och tvinga honom att äta minst två lagade mål mat om dagen och absolut inte ge smörgås. Jag tycker det låter helknasigt, min erfarenhet är att han ätit som sämst de dagar jag undvikit att amma och att amningen ibland funkar bra som aptitretare när han är för uppe i varv för att sitta still och äta!
Idag var aptiten hur som helst på topp och allt från yoghurt, kyckling, omelett och en hel (!) apelsin har slunkit ner, helt utan att jag styrt amningen, så jag fortsätter som tidigare, åtminstone ett par veckor till och ser om han inte snart börjar äta ordentligt igen!
Ikväll har vi läst en gammal goding från min barndom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar