onsdag 22 maj 2013

Fynd och fina vänner!

Idag var Sam och jag med mamma i skärholmens centrum. Jag skulle till barnmorskemottagningen så mamma passade Sam och sen gick vi och åt lunch i foodcourten och tittade lite i butiker. Varsin glass slank ner också...

Mamma hittade ett par fina skor till sig själv och en soldress i grönt och rosa till Sam, väldigt snällt och extremt välbehövligt till Stockholms blekaste unge! Hos oss gapar kistan med guldpengar rysligt tom just nu så jag har gett mig själv shoppingförbud, men två par bebisbyxor á 10:- styck från röda korsets second hand råkade jag visst få med mig ändå, hoppsan! Ett par var enkla gråa mjukisar som såg typ oanvända ut och det andra var helflippade regnbågsfärgade batik-hängselbyxor i bomull som jag bara inte kunde låta bli, ni kommer förstå när jag tvättat de så jag kan lägga upp en bild med Sam i dem!
Bus med mormor, 
eller "bajs med formfranska" som telefonen envisades med att skriva när jag la upp den här på instagram...

På kvällen kom Liv, Alice och Vanne hit och hade med sig mat och kladdkaka för att fira att jag fyllt år, helt ljuvligt med en liten vild bebis att bli serverad middag hemma hos sig själv på det viset! Vi har inte kunnat ses lika ofta som vi brukar nu under vintern och våren tyvärr, alla har haft fullt upp med sitt. Jag kan ibland känna att jag blivit en sämre vän sedan jag fick barn, vill inte gå ut och festa som förr, är för trött för att riktigt hänga med i vad som händer och hopplöst inne i min egen familjebubbla! Men jag är glad att vi åtminstonde ses ibland, även om det inte blir riktigt som förr. Förhoppningsvis kommer det väl en tid då jag återigen klarar av att hänga med i en konversation utan att somna eller tappa bort mig eller säga något totalt olämpligt!

Vaxholm förra året,
älskar dessa galningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar