söndag 26 maj 2013

Helg i skokloster!

Helgen har firats med bröllopsförberedelser hos Annas familj i skokloster. Det har bakats, grillats, bastats och spelats boule. Bland annat! Kyrkan fick vi se också, superhäftig från 1200-talet, precis vid vattnet och med en stor trädgård utanför, så bröllopsbilderna lär bli något utöver det vanliga!
Att umgås med Annas familj är helt fantastiskt, så välkomnande och kärleksfulla människor, alla med egna starka viljor! Tonen kan bli rätt hård dem emellan så när Anna mitt i bröllopsplaneringen väser "Nej mamma, prata inte med mormor! " i ett försök att avstyra en konflikt, så är det ingen som höjer på ögonbrynen. Förutom jag, som inte kan låta bli att fnissa åt den helt underbara och stundvis smått galna ordväxlingen. Åh, jag känner inte riktigt att jag kan göra dem rättvisa, men jag är iallafall väldigt glad att dessa människor kommit in i mitt liv, om än i periferin!
Sam fick mycket tid med sin fina gudmor också, som både nattade, gav honom frukost och bytte blöja, mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar