onsdag 26 juni 2013

Om att vara tillbaka på jobbet och dagens garv!

jag har ju börjat jobba igen och trivs faktiskt jättebra med det! Självklart saknar jag Sam (och Raphael!) men det är också ganska skönt att få komma tillbaka till verkligheten lite grand, samtidigt som det gör mig glad att Rapha och Sam får en chans att hitta rutiner och utforska världen tillsammans!

En rolig grej med att vara tillbaka är alla stamkunder som kommer fram till kassan och lite stressat påbörjar sitt ärende för att sen plötsligt bli tysta och skina upp när de känner igen mig, känns bra! Många säger grattis och frågar om Sam; "Blev det en pojke eller flicka?", "Hur gammal är han nu?", "Är han hemma med pappa, vad mysigt!", så det märks verkligen att de kommer ihåg mig. Vissa kunder är extra roliga att återse, till exempel de kvinnor som var gravida samtidigt som mig och som nu kommer och handlar med sina små till exempel!

Här om dagen när jag jobbade hjälpte jag en kund som hade en liten korv i Sams ålder och det var ganska lugnt i förbutiken just då så jag berättade att jag har en son i ungefär samma ålder och det blev att vi började prata. Ganska snabbt visade det sig att barnen var födda på exakt samma dag, den 15 september, hennes dotter två timmar före Sam, sen kom det fram att vi båda hade fött på Södra BB, i den högra korridoren. Den här kvinnan hade alltså legat ett eller ett par rum bort och fött precis samtidigt som jag, hur häftigt och helt otroligt är inte det!?

Och nu till dagens bästa:
En kvinna i 45-årsåldern kommer fram till disken och tittar sen noga på mig samtidigt som jag blippar varorna. Så utbrister hon plötsligt: "Men gud vad du har gått ner i vikt!! Du ser fantastisk ut, VAD har du gjort??", jag svarade lite nervöst att "Ehh... jag har fött barn, kan det vara det kanske?!". Haha, vi skrattade båda två fast jag tror hon skämdes lite för sen sa hon att "Oj, vad pinsamt, och jag som är barnmorska och allt...". Ganska kul tyckte jag, och jag får väl ta det som en komplimang!

Exakt ett år sen gravid i vecka 31.
Jag har kanske blivit lite smalare om midjan sen dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar