onsdag 5 juni 2013

Självständigheten!

Sam är just nu i en fas där han växlar mellan att vara supersjälvständig (leker och pratar för sig själv långa stunder, tar sig upp och går längs möbler, kryper på egen hand dit han vill osv) och superklängig (vill bara sitta i min famn och gråta stora krokodiltårar, blir paniskt ledsen om jag eller Rapha lämnar rummet, även om den andra är kvar).
Jag har förstått att många barn är på det viset i den här åldern och jag tycker mest att det är positivt och roligt, men också ganska påfrestande (precis som allt annat som har med barn att göra mao!)!
Det händer mycket nu de här kommande veckorna! Rapha går på föräldraledighet, jag börjar jobba, Sam får träffa sin farbror för första gången och jag ska ut på barnfri galej med några mammor från föräldragruppen!
Självständig Sam imorse när jag gjorde mig iordning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar